fredag 4. desember 2009

Sirkelkort




Sirkelkort med mye bling
Tonje Almnes

Dette er et enkelt, men annerledes julekort. Jeg kuttet ut sirklene med sirkelkutter og holdt fargene i brunt, gull og kobber. Jeg lot det være et ”ark” som det er plass til å skrive hilsning på og resten av sidene er dekorert med et bilde av ungene og en hilsen jeg embosset med gull embossing,



Forsiden er en overlay med brunt mønster på. Hvis du ikke vet hva overlay er, så er det et gjennomsiktig, litt tykt ark som i dette tilfelle har et brunt mønster.
På denne overlayen har jeg limt en stor snøkrystall i kobber (Hvem sier at alle snøfnugg skal være hvite?) som jeg har pyntet med en kobberblomst og en hvit perle.




Alle de runde sidene er festet sammen med et lite kjede fra Ranger og jeg har festet på en liten nøkkel og et lite hjerte. Mellom to av sidene har jeg også festet en ”fragment” som embosset med en snøkrystall. Hvis du lurer på hva ”fragment” er, så er det en plastikk bit, i dette tilfelle formet som en liten tag, men de finnes i ovaler, rundinger og firkanter og er fra Ranger. De kan embosses, du kan lime ting på dem, fargelegge dem med alkholblekk osv.
Denne versjonen av et julekort kan du lage med så få eller så mange sider du vil, og kun fantasien setter begrensninger på hvordan du vil pynte den!


Vil du kikke nærmere på denne, så ligger den i butikken!

Takk Tonje, for at du deler ideene dine med oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingen - det setter vi stor pris på!